Legitymacja w telefonie

Uprzejmie informujemy, że nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja.

mLegitymacja to mobilna legitymacja szkolna udostępniana na telefon, będąca częścią aplikacji mObywatel.

Jest bezpiecznym, nowoczesnym narzędziem, które – identycznie, jak papierowa legitymacja lub eLegitymacja – poświadcza uprawnienia ucznia np. do ulgowych przejazdów kolejowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w legitymacji papierowej lub eLegitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas zakupu biletów komunikacyjnych, biletów do kina itp.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu (papierową lub eLegitymację). Okres ważności mLegitymacji jest taki sam, jak okres wydanej wcześniej legitymacji w wersji papierowej lub eLegitymacji. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić mLegitymację w przypadku jej utraty na skutek uszkodzenia, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiast poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji.

Wydawanie/uruchomienie mLegitymacji

Aby uruchomić mLegitymację należy:

  1. Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (wzór wniosku PDF / wzór wniosku WORD) – sekretariat szkoły
  2. Wysłać na adres sekretariatu szkoły spte@tecieszyn.pl jako załącznik zdjęcie dziecka w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą (zdjęcie będzie przechowywane do momentu wygenerowania mLegitymacji. Po tym czasie zostanie usunięte.)
  3. Pobrać aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
  4. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.

Aplikacja mObywatel

mLegitymację należy dodać w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji na urządzeniu należącym do właściciela legitymacji.

Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel:
https://www.gov.pl/web/mobywatel/pobierz-aplikacje1

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna:
https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjastudencka.regulamin.2.1.0.pdf

Informacje o usłudze mLegitymacja:
https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacja-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html

Unieważnienie mLegitymacji:

mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

  • na wniosek rodziców/opiekuna prawnego ucznia, w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana mLegitymacja.
  • z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi papierowej wersji legitymacji szkolnej lub eLegitymacji, bądź w związku z przejściem ucznia do innej szkoły (§24 ust. 4a rozporządzenia MEN z 26 kwietnia 2018r.)
Scroll to Top