WIEDZA JEST SUPER
Projekt realizowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Społeczny)
Oś priorytetowa XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.1. Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, Poddziałanie 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs.
Wartość projektu: 165 205,00 zł
Dofinansowanie: 148 684,50 zł
Celem projektu jest rozwój 77 uczniów i uczennic (36K, 41M) Szkoły Podstawowej Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie oraz nabycie kompetencji niezbędnych na rynku pracy poprzez indywidualizację nauczania w klasach IV do VI i wsparcie ucznia młodszego w klasie I w oparciu o potrzeby edukacyjne zdiagnozowane w Kompleksowych Programach Wspomagających z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów i uczennic w okresie od 1.09.2016 do 31.01.2018.
Efektem realizacji projektu będą następujące wskaźniki produktu:
Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie: 77 (41M, 36K)
Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie: 1
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 1
Wskaźniki specyficzne:
Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi objętych wsparciem w programie: 77 (41M, 36K)
Efektem realizacji projektu będą następujące wskaźniki rezultatu:
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu: 64 (34M, 30K)
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 1
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 1.
W ramach projektu realizowane będą dwa zadania:
1/ Zajęcia w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem/uczennicą. Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem sprzętu TIK: komputerów, tablicy interaktywnej. Zaplanowano zajęcia z matematyki, informatyki, przyrody, języka angielskiego, logopedię oraz zajęcia rozwijające zdolności interpersonalne.
2/ Wsparcie ucznia/uczennicy młodszej. W ramach tego zadania zaplanowano zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla osób mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego oraz logopedię.
ZAŁOŻENIA SZCZEGÓŁOWE:
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów,
- opanowanie i doskonalenie podstawowych umiejętności ucznia klasy I wynikających z podstawy programowej,
- stymulowanie i usprawnianie procesów psychomotorycznych,
- niwelowanie lub łagodzenie zaburzeń w komunikacji językowej,
- usprawnianie wymowy i poszerzanie słownictwa,
- łagodzenie napięć i problemów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym,
- rozpoznawanie i wyrażanie własnych uczuć,
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami,
- skuteczne porozumiewanie się w różnych sytuacjach, prezentacja własnego punktu widzenia i brania pod uwagę poglądów innych ludzi,
- rozpoznawanie uzdolnień i zainteresowań uczniów,
- stymulowanie rozwoju uzdolnień i zainteresowań uczniów,
- nauka efektywnych sposobów samodzielnego przyswajania wiedzy i umiejętności, dokonywania samooceny, planowania własnego rozwoju,
- dostarczanie uczniom wiedzy o wyższym stopniu trudności, zgodnie z ich rozwojem intelektualnym i uzdolnieniami,
- poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł oraz efektywne posługiwanie się technologią informacyjną,
- wzrost aktywności twórczej uczniów,
- kształtowanie ucznia kreatywnego, o szerokich horyzontach umysłowych.
ZAJĘCIA W RAMACH PROJEKTU
/ 1 / ZAJĘCIA W ZAKRESIE INDYWIDUALIZACJI PRACY Z UCZNIEM
ZAJĘCIA MATEMATYCZNE:
– „Siłownia umysłowa” – matematyka dla zdolnych
– „Myślę + liczę = wiem” – zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
ZAJĘCIA PRZYRODNICZE:
– „Przyroda dla badaczy” – zajęcia dla zdolnych
ZAJĘCIA INFORMATYCZNE:
– „Zaprogramowani na sukces” – informatyka dla zdolnych (kształcenie niezbędnych informacji informatycznych i informacyjnych, robotyka, mechanika, konstruowanie)
ZAJĘCIA Z JĘZYKA OBCEGO:
– „Z angielskim za pan brat” – zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
– „English student” – język angielski dla zdolnych
ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW ROZWIJAJĄCE ZDOLNOŚCI INTERPERSONALNE:
– „W świecie emocji i wartości”
WSPARCIE DLA OSÓB Z WADAMI WYMOWY
– Logopedia dla IV klasy
/ 2 / ZAJĘCIA W ZAKRESIE WSPARCIA UCZNIA MŁODSZEGO KLASY PIERWSZEJ
WSPARCIE DLA OSÓB Z WADAMI WYMOWY
– Logopedia dla klasy I
WSPARCIE UCZNIÓW KLASY PIERWSZEJ
– „Chcę więcej umieć i rozumieć” – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla osób mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego